Standox: Systém aplikace One-Visit napomáhá zvýšení kapacity autolakoven

Současná doba klade na autolakovny stále vyšší nároky, míní ve společnosti Standox GmbH z německého Wuppertalu. „Nové technologie, zvyšující se konkurenční tlak a rostoucí vliv pojišťoven nutí podniky flexibilně reagovat.“, vysvětloval Zvonimir Simunovic, Brand Manager společnosti Standox, v průběhu veletrhu Automechanika ve Frankfurtu. V budoucnu se prosadí pouze ti, kteří udrží svůj podnik na hranici profitability a budou ještě efektivněji využívat svoje provozní a řídící možnosti.

Za této situace považuje Simunovic za životně důležité podpořit lakovny kvalitními produkty a technologiemi, které přispějí ke zvyšování  jejich efektivity a vytížení. „Klíčovým atributem naší pokrokové lakovací technologie je možnost aplikace velkého počtu našich produktů v jednom pracovním kroku bez prostojů.“, objasňuje Simunovic výraz „One visit application“, pocházející z angličtiny. „Se systémem One-Visit se výrazně zkracují procesní časy, poněvadž odpadá čas pro odvětrávání. Kromě toho je dosaženo optimálního proschnutí. Tím šetří lakovna nejenom čas, ale i materiál.“

Autolakovny, které používají laky systému Standoblue, mohou aplikovat tyto basislaky v kombinaci s čirým lakem Standocryl VOC-Xtra-Klarlack  pokaždé jen v jednom pracovním kroku. Systém bude brzy rozšířen o nový VOC-Xtra plnič, který bude rovněž aplikovatelný v jednom pracovním kroku. Standox tak jako první výrobce nabídne kompletní One-Visit systém“, vysvětluje Simunovic. Ale nejenom Standoblue a čirý lak Xtra Klarlack se nechají lakovat jedním pracovním krokem. Tento postup je použitelný skoro u všech čirých laků Standox, rovněž tak u etablovaných systémů Standohyd Basecoat a Standofleet a stejně tak u vybraných plničů. „Nabízíme lakovnám velký počet produktů, které díky svým kratším lakovacím časům a době strávené v sušící kabině napomáhají k optimalizaci vytížení dílny.

Už před 20 lety představil Standox na veletrhu Automechanika 1992 ve Frankfurtu poprvé systém „One-Visit“ odborné veřejnosti. Producent laků z Wuppertalu tyto postupy během času vylepšoval a dnes v této oblasti disponuje velkým technologickým náskokem. Metoda se hodí zvláště do lakoven, které mají zájem optimalizovat své pracovní procesy a díky zkrácení času na sušení snižovat své náklady na energie a zlepšovat svou bilanci emisí. Zvonimir Simunovic říká: „V časech, kdy se v dílnách neustále zvyšuje tlak na produktivitu práce, mohou podobné metody pro zvyšování efektivity představovat důležitou konkurenční výhodu.“

Fotografie

# # # # # # # #

Nahoru